sobota, 31 stycznia 2015

Be Fit #3 Fakty i mity na temat odchudzania

Hej 
Dziś postaram się obalić parę mitów na temat odchudzania ale również przedstawię wam parę faktów.Mam nadzieję, że się przydadzą.


  • Żeby schudnąć, trzeba jeść często, ale mniejsze posiłki. Nie wolno się głodzić!

Fakt.Najlepsze efekty w czasie odchudzania daje dieta oparta na 5 małych posiłkach w ciągu dnia. Dzięki temu wzrasta tempo metabolizmu. Organizm może lepiej gospodarować spożytymi kaloriami i dzięki temu nie stara się za wszelką cenę odkładać ich w postaci tkanki tłuszczowej.
  • Ostatni posiłek w ciągu dnia trzeba zjeść najpóźniej o 18.00
Mit. Wszystko zależy od tego, o której kładziesz się spać. Podstawową zasadą jest, by ostatni posiłek (kolację) zjeść na ok. 3–4 godziny przed snem.
  • Oliwa jest zdrowa i na diecie można jeść ją bez umiaru
Mit.Oliwa z oliwek, tak jak każdy inny rodzaj tłuszczu jest kaloryczna, dlatego na diecie odchudzającej nie można jeść jej w dowolnych ilościach. Gram tłuszczu, niezależnie od tego, czy jest on pochodzenia roślinnego, czy zwierzęcego, dostarcza do organizmu 9 kcal. Łyżka oliwy (10 gram) do sałatki czy do smażenia to ok. 90 kcal!
  • Owoce można jeść w dowolnych ilościach, nawet na diecie
Mit. Każdy produkt spożywczy dostarcza określonej ilości kalorii i dlatego na diecie odchudzającej żadnego nie można jeść w nieograniczonych ilościach. Dotyczy to też owoców, np. 1 banan to ok. 120 kcal, a 1 awokado to 280 kcal, tyle samo ma też kiść winogron (400 g)! Nawet owoce, które mają mało kalorii, jedzone w dużych ilościach mogą zaszkodzić figurze. Jeśli codziennie jesz 4 średnie jabłka, to wiedz, że kaloryczność twojej diety wzrasta o ok. 300 kcal! Dlatego należy liczyć kalorie i traktować owoce jako posiłek.
  • W czasie odchudzania z diety trzeba wykluczyć pieczywo
Mit.Chleb może być elementem dobrze zbilansowanej diety odchudzającej, ale można go jeść w kontrolowanych ilościach. W ciągu dnia wystarczą 1–2 cienkie kromki chleba albo 1 bułka z ziarnami. Pieczywo pełnoziarniste ma wprawdzie podobną ilość kalorii jak biały chleb, ale zawiera więcej witamin i składników mineralnych, a dzięki dużej zawartości błonnika daje większe poczucie sytości. 
  • Ziemniaki trzeba wykluczyć z diety, bo są tuczące
Mit. Ziemniaki wcale nie mają aż tak dużo kalorii – 100 g surowych to tylko 77 kcal. To znacznie mniej niż np. 100 g surowego ryżu, makaronu czy kaszy (średnio ok. 350 kcal/100 g). Ziemniaki zawierają bardzo mało tłuszczu, a obfitują w składniki mineralne, np. potas, który reguluje ciśnienie krwi i zapobiega nadmiernemu gromadzeniu wody w organizmie. Nie można ich jeść jednak w nieograniczonych ilościach, ale jeśli będziesz jeść je z umiarem, to ci nie zaszkodzą
  • Pijąc soki owocowe, można dość szybko przytyć
Fakt.Wiele osób liczy tylko te kalorie, które zjadło. Ale liczyć trzeba kalorie z napojów. Soki owocowe w 100 gramach mają zwykle ok. 40–45 kcal/100 ml), a rzadko pije się 100 ml soku dziennie. Jeśli w ciągu dnia wypijesz 1 litr soku, to dostarczysz ok. 400–450 kcal. W ciągu miesiąca można w ten sposób zwiększyć ilość dostarczonych kalorii aż o 12–13 tys., co odpowiada ok. 1,5–2 kg tkanki tłuszczowej. Pijąc codziennie litr soku i nie wliczając go do swojego dziennego bilansu kalorycznego, możesz w ciągu miesiąca przytyć aż 2 kg.
  • Pijąc szklankę wody z cytryną rano przyspieszamy metabolizmy.
Fakt!
  • Co najlepiej zjeść po siłowni/treningu 
Fakt! Banan. Dlaczego ? daje ogromnego kopa energii. 
  • Cynamon przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.
Fakt! Trzeba pamiętać, że przyspiesza spalanie a nie spala tkankę tłuszczową. Stosują go min. kulturyści. 
Małe przypomnienie o co walczymy mam nadzieję że się nie poddajecie :)

Wierze w was :)) Gotowe Działamy ! Nie poddajemy się :D 




2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Dziękuję za motywację. Bardzo pomocny post. Nie poddawaj się w pisaniu ja nie poddam się w mojej diecie :*

Ania T. pisze...

bardzo ciekawy post! :)