środa, 14 maja 2014

Wolność Słowa czy Brak Szacunku?



Hello!

Dziś chcę poruszyć temat szacunku, ale szacunku do rodziców. Na pewno słyszeliście, że duża część młodych ludzi, ale nie tylko wyraża się o swoich rodzicach „stary i stara’’ dla mnie jest to kompletny brak szacunku dla osób, dzięki którym możemy żyć. Gdyby nie oni to nie było by nas tu i jak można się wyrażać o nich w taki sposób? Rodzice osoby, które dużo poświęciły abyśmy mieli godne życie i warunki dzięki nim możemy chodzić do szkoły. Wychowali nas jak najlepiej zrobiliby wszystko nie ważne czy jesteś przestępcą, chuliganem czy kimś tam jeszcze, dla niech zawsze będziesz kochanym dzieckiem darem od Boga.

 To, dlaczego masz czelność nazywać ich „stary”, „ stara” oni cię kochają. Zadaj sobie teraz pytanie czy chciałbyś/ chciałabyś, aby twoje dzieci do ciebie tak się odzywały mówiły tak o Tobie w gronie rówieśników. Podejrzewam, że pomyślałeś nie no właśnie to, dlaczego mówisz tak o swoich rodzicach? Zwróciłam kiedyś uwagę o to chłopakowi z pierwszej gimnazjum. Zapytałam się go, dlaczego się tak wyraża, usłyszałam- mamy wolność słowa mogę mówić, co chcę- Powiedział to taki oburzony, że ktoś zwrócił mu uwagę. Odpowiedziałam, że ma rację jest wolność słowa, ale tu nie chodzi o to tylko o szacunek do rodziców. Spytany czy kocha swoją matkę oznajmił bez problemu, że tak- czy ma do niej szacunek? Tak ma odpowiadał bez zawahania. Po raz drugi zapytałam to, dlaczego tak mówi i tu już odpowiedź się zmieniła usłyszałam od niego, że mówi tak, bo w jego „paczce klasowej” tak mówią i on nie chce się wyróżniać. Poprosiłam go, aby zadał te same pytania swoim kolegą chłopak się zgodził usiadł na ławce ze spuszczoną głową chyba dałam mu powody do przemyśleń. Odeszłam z tego miejsca poszłam dalej. Tydzień później podbiegł do mnie w ręce trzymał różę, powiedział mi, że zadał to samo pytanie odpowiedzi były podobne, najbardziej ucieszyłam się z tego, powiedział, że w jego paczce już nikt nie posługuje się słowami „stary i stara ” o swoich rodzicach to wywołało uśmiech na mojej twarzy. Zapytałam z ciekawości, po co mu ta róża powiedział, że idzie do swojej mamy z przeprosinami i chce jej podziękować za wszystko, co zrobiła.
Podsumowując, ten młody chłopak pomylił wolność słowa z brakiem szacunku? Ja nigdy bym nie chciała w przyszłości usłyszeć od swoje córki/ syna słowa „mój stary albo stara” wtedy będę wiedziała, że rola jest przegrana, że nie dałam z siebie wszystkiego z siebie zapewne bym się obwiniała zastanawiała gdzie popełniłam błąd.
A wy, co sądzicie na ten temat? Chyba nie chcielibyście usłyszeć czegoś takiego? Może czasem warto zaryzykować i zwrócić uwagę na te wyrażenia?
Ten post nie ma na celu obrażenia was, chciałam wyrazić swoje zdanie, choć są tu zwroty np. „[…] To, dlaczego masz… ” Po prostu nie mogłam tego inaczej określić może będzie czytał to ktoś, kto właśnie tak mówi. Jeśli ktoś poczuł się urażony bardzo przepraszam.



Zostawiam was z tym i dziękuje tym co dotarli do końca notki :) Dobranoc :)

15 komentarzy:

Natalaa pisze...

Nie nawidzę gdy ktoś mówi do swoich rodziców "stary" lub "stara", niektórzy mówią tak dla szpanu, a moim zdaniem kompletnie nie ma się czym szpanować.
http://najla-beauty-blog.blogspot.com/

Ourdestination pisze...

nigdy nie nazwałam tak swoich rodziców :)

karolyna pisze...

bardzo dobry post

Daga pisze...

Nienawidzę słowa 'starzy'

Kamiśka pisze...

Ja nie cierpię jak słyszę właśnie 'moja stara, mój stary'. Przecież to jest okropne. I może nie każdy kto tak mówi, nie ma szacunku do rodziców, ale ogl do osób starszych( w sensie dorosłych).

Pozdrawiam, http://poburzywyjdzieslonce.blogspot.com/ :)

By Klaudia ♡ pisze...

Mnie też mega wnerwia nazywanie rodziców "starymi"

Angela M. pisze...

Tak wogóle to twój blog jest coraz lepszy i lepszy z tego co zauważyłam czytając twoje posty. Oby tak dalej! :* Napewno kiedyś się wybijesz i twój blog będzie jednym z tych popularnych w internecie :)

Co sądzisz o przyjaźni?
Dodasz komentarz? Zaobserwujesz jeżeli ci się spodoba? :*
http://malinkaxpp.blogspot.com/2014/05/przyjaciel-tak-czy-nie.html

whatever pisze...

Genialny post! Mądrze napisane!

http://onceethought.blogspot.com/

whatever pisze...

Genialny post! Mądrze napisane! :)

http://onceethought.blogspot.com/

whatever pisze...

Genialny post! Mądrze napisane! :)

http://onceethought.blogspot.com/

Cranberry Smile pisze...

Mnie z drugiej strony wkurzają też rodzice, którzy na to pozwalają...

Matt Sill pisze...

W końcu trafiłem na bloga z fajną treścią. Zostaje na dłużej. Pozdr

Matt Sill pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Matt Sill pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Matt Sill pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.